متهم مظنون به یک قتل، به ۱۶ قتل اعتراف کرد

شان لانون متهم به قتل مردی در نیوجرسی شده بود

احتمالا یکی از کشته شده‌ها، همسر سابق  شان لانون است- Salem County Jail 

مظنونی که به اتهام یک قتل دستگیر شده، مسئولیت قتل ۱۵ نفر دیگر را نیز به عهده گرفته است.

شان لانون ۴۷ ساله به قتل مردی در نیوجرسی متهم است و می‌گوید که این مرد در کودکی به او تجاوز کرده بود. به گفته دادستان‌ها، او مسئولیت قتل ۱۵ نفر دیگر در نیومکزیکو را نیز به عهده گرفته است.

بنا بر گزارش گاردین، ظن آن می‌رود که آقای لانون در قتل چهار نفر در نیومکزیکو، از جمله همسرسابق خود، دست داشته باشد.

طبق تارنمای نیوجرسی، آلک گوتیرز، معاون دادستان گلاسترکانتی، روز جمعه در جلسه بازجویی از متهم اعلام کرد: «او در کل به کشتن ۱۶ نفر اعتراف کرده است... ۱۵ نفر در نیومکزیکو و یک نفر در ایالت نیوجرسی. فکر می‌کنم اف‌بی‌آی  در حال کمک به تحقیقات در نیومکزیکو است.»

به گزارش سی‌ان‌ان، آقای گوتیرز گفته است: او اعتراف کرد جسد شماری از مقتولان را تکه تکه کرده و به پنهان‌سازی شواهد هم اقرار کرده است.

به گفته مقامات، آقای لانون در تماس تلفنی با یکی از اعضای خانواده به کارهایش اعتراف کرده و همان فرد می‌گوید که آقای لانون از کارهای خود پشیمان بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او روز چهارشنبه در سنت لوییس میسوری، هنگام رانندگی با خودرویی سرقتی دستگیر شد. خودرو متعلق به میخاییل دابکوفسکی است که طبق ادعای آقای لانون، از قربانیان وی در نیوجرسی است. طبق اقرارنامه آقای لانون، او مخفیانه وارد خانه آقای دابکوفسکی شده و با ضربات چکش وی را به قتل رسانده است.

آقای لانون مدعی است که آقای دابکوفسکی در کودکی به وی تجاوز کرده و به بازجوها گفته که به خانه وی بازگشته است تا عکس‌های آن تجاوز جنسی را پیدا کند.

روز پنجم مارس، چهار جسد در خودرویی در بزرگ‌ترین فرودگاه نیومکزیکو کشف شدند که یکی از آن‌ها، جسد جنیفر لانون ۳۹ ساله، همسر سابق آقای لانون بود. محل زندگی آقای لانون از محل کشف این اجساد، ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

به گزارش ان‌بی‌سی فیلادلفیا، دادستان‌ها می‌گویند که راستی‌آزمایی سریع اعتراف او به قتل ۱۶ نفر، میسر نیست.

آقای گوتیرز می‌گوید که آقای لانون ادعا کرده چند قربانی خود را به خانه‌ای در نیومکزیکو کشانده و جسد بعضی از آن‌ها را تکه تکه کرده است. طبق گزارش گاردین، آقای لانون فقط به ارتکاب قتل در نیوجرسی متهم است و در نیومکزیو به قتل متهم نشده است.

به گزارش تارنمای نیوجرسی، فرانک اونگر، وکیل مدافع عمومی، به انگیزه احتمالی عنوان شده برای اتهام قتل نیوجرسی ایراد گرفته است و می‌گوید که آقای لانون بی‌اجازه وارد خانه آقای دابکوفسکی نشده و آن چه بعدا رخ داده است، در بدترین حالت می‌تواند قتل ناشی از تحریک احساسی باشد.

آقای اونگر می‌گوید که آقای لانون مورد تجاوز قرار گرفته و به آن خانه رفته بوده تا عکس‌های حاوی صحنه‌های جنسی را پس بگیرد و خودش می‌گوید که دوست نداشتم «دیگر کسی مرا تحت اختیار خودش داشته باشد».

به گزارش تارنمای نیوجرسی، آقای اونگر می‌گوید: «رابطه‌، خیلی زود آزارگرانه شد و آقای دابکوفسکی به آقای لانون تجاوز کرد. در واقع او بارها دست به آزار جنسی زده و از آن آزارهای جنسی و تجاوزها عکس‌هایی هم گرفته است که صحنه‌های تجاوز جنسی او به آقای لانون را نشان می‌دهند.»

آقای اونگر می‌گوید که آقای لانون به آن جا رفته است تا این عکس‌ها را بگیرد نه آن که به آقای دابکوفسکی آسیب بزند. آقای دابکوفسکی در دهه ۱۹۸۰ در دوره «بیگ برادرز» به آقای لانون و برادر دوقلوی وی درس می‌داد.

آقای اونگر همچنین گفت که آقای لانون به درون گاراژ رفته و دو چکش از آن جا برداشته و آن‌ها را به آقای دابکوفسکی داده و گفته است: به این‌ها احتیاج پیدا می‌کنی چون دلم نمی‌خواهد به تو آسیبی بزنم.

آقای اونگر افزود: «به نظر من همین نکته به تنهایی نشان می‌دهد قتل برنامه‌ریزی شده‌ای در میان نبوده است. او حتی وقتی به آن خانه می‌رفت اسلحه‌ای هم همراه خود برنداشته بود.» او مدعی است که آقای دابکوفسکی اول حمله را شروع کرده است.

قاضی می‌گوید تمرکز اصلی روی اتهام قتل نیوجرسی است اما ارجاعات جزئی به اتهامات نیومکزیکو را هم می‌پذیرد.

آقای گوتیرز می‌گوید ادعای بی‌اجازه وارد نشدن آقای لانون به منزل آقای دابکوفسکی را «باید با توجه به دست‌کم سه مورد دیگر نیومکزیکو بررسی کرد.»

او افزود: آن افراد هم با رضایت خودشان به آن خانه رفته و به قتل رسیده بودند.

آقای اونگر تا تشکیل دادگاه خواستار آزادی آقای لانون شده زیرا او محکومیت قبلی نداشته و از کهنه‌سربازانی است که آبرومندانه بازنشست شده است. آقای اونگر درخواست کرده بود با توجه به آن که خانواده آقای لانون در جنوب نیوجرسی زندگی می‌کنند، او نیز تحت مراقبت الکترونیکی در همین منطقه آزاد باشد.

اما آقای گوتیرز خاطر نشان کرد آقای لانون وقتی به کرانه شرقی بازگشته، برای آن که شناسایی نشود نام خود را عوض کرده است. او افزود که آقای لانون چند هفته قبل در نیومکزیکو بابت پنهان شدن بازداشت و یک هفته در زندان بوده است. آقای گوتیرز مدعی است آقای لانون اعتراف کرده برای آن که شواهد را پنهان کند، جسد شماری از قربانیان را تکه تکه کرده و او «بر اساس همین اظهارات، برای جامعه خیلی خطرناک است».

قاضی هم آزادی آقای لانون به قید کفالت را نپذیرفته است.

© The Independent

بیشتر از جهان